Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Studia podyplomowe z wczesnego nauczania języka angielskiego są przeznaczone dla nauczycieli, pedagogów i innych specjalistów związanych z edukacją wczesnoszkolną, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje i umiejętności w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Program nauczania skupia się na zagadnieniach związanych z pedagogiką małego dziecka, psychologią wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego, metodyką nauczania języka angielskiego oraz zastosowaniem nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów podyplomowych z wczesnego nauczania języka angielskiego jest zapewnienie uczestnikom wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności potrzebnych do skutecznego nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Program kształcenia skupia się na rozwijaniu umiejętności dydaktycznych i metodycznych nauczycieli oraz na zdobyciu wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki wczesnego dzieciństwa.
Studia podyplomowe z wczesnego nauczania języka angielskiego są przeznaczone dla nauczycieli przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych, a także dla pedagogów i specjalistów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Program studiów umożliwia zdobycie specjalistycznej wiedzy i umiejętności potrzebnych do skutecznego nauczania języka angielskiego w tej grupie wiekowej.
Wykładowcy to doświadczeni eksperci z dziedziny nauczania języka angielskiego, pedagogiki, psychologii i literatury anglojęzycznej. Posiadają bogate doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz w nauczaniu języka angielskiego. Dzięki temu uczestnicy studiów mają możliwość zdobycia wiedzy praktycznej, która ma zastosowanie w pracy z najmłodszymi uczniami.
Absolwenci studiów podyplomowych z wczesnego nauczania języka angielskiego będą posiadali wiedzę i umiejętności umożliwiające im skuteczne nauczanie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym języka angielskiego. Będą przygotowani do prowadzenia zajęć z zakresu gramatyki, fonetyki i literatury angielskiej, jak również do wykorzystania gier, zabaw edukacyjnych i nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy