Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Studia podyplomowe z tyflopedagogiki są skierowane do osób zainteresowanych nauczaniem uczniów z niepełnosprawnościami wzroku. Program nauczania obejmuje zagadnienia z dziedziny dydaktyki specjalnej, psychopedagogiki, diagnozy i rewalidacji osób niewidomych i słabo widzących. Absolwenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego nauczania i wspierania edukacji uczniów z uszkodzeniem wzroku oraz konstruowania indywidualnych programów edukacyjnych i rewalidacyjnych dla tych uczniów.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów podyplomowych z tyflopedagogiki jest zapewnienie uczestnikom wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności potrzebnych do skutecznego nauczania i wspierania edukacji uczniów z uszkodzeniem wzroku. Program kształcenia skupia się na rozwijaniu umiejętności pedagogicznych, diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów oraz na zdobyciu wiedzy z zakresu psychopedagogiki i rewalidacji osób niewidomych i słabo widzących.
Studia podyplomowe z tyflopedagogiki są przeznaczone dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów i innych specjalistów związanych z edukacją, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje i umiejętności w pracy z uczniami z uszkodzeniem wzroku. Program studiów pozwala na zdobycie specjalistycznej wiedzy i praktycznych umiejętności potrzebnych do efektywnego nauczania i wspierania edukacji dzieci niewidomych i słabo widzących.
Wykładowcy to doświadczeni eksperci z dziedziny tyflopedagogiki, psychopedagogiki, medycyny oraz praktycy związani z edukacją osób niewidomych i słabo widzących. Posiadają bogate doświadczenie w diagnozowaniu i wspieraniu edukacji uczniów z uszkodzeniem wzroku, co umożliwia studentom zdobycie wiedzy praktycznej, która ma zastosowanie w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością wzrokową.
Absolwenci studiów podyplomowych z tyflopedagogiki posiadają wiedzę i umiejętności umożliwiające im skuteczne nauczanie i wspieranie edukacji uczniów z uszkodzeniem wzroku. Są przygotowani do diagnozy i konstruowania programów edukacyjnych i rewalidacyjnych dla tych uczniów, jak również do pracy z rodzinami dzieci z niepełnosprawnością wzrokową. Posiadają także umiejętności komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy