Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Studia podyplomowe „Przygotowanie pedagogiczno-metodyczne dla nauczycieli języka angielskiego/niemieckiego/włoskiego/hiszpańskiego” to program skierowany do nauczycieli lub osób posiadających kwalifikacje lingwistyczne, które chcą zdobyć umiejętności pedagogiczne oraz doskonalić swoje metody dydaktyczne w nauczaniu języka obcego. Program obejmuje zarówno zagadnienia psychologiczno-pedagogiczne, jak i specyficzne aspekty dydaktyki języka angielskiego, niemieckiego, włoskiego lub hiszpańskiego.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli języka angielskiego, niemieckiego, włoskiego lub hiszpańskiego do skutecznego nauczania języka obcego. Program zapewnia zdobycie wiedzy i umiejętności pedagogicznych, a także doskonalenie technik dydaktycznych, które umożliwią nauczycielom prowadzenie interesujących i efektywnych zajęć językowych.
Studia są przeznaczone dla nauczycieli posiadających kwalifikacje lingwistyczne, którzy chcą podnieść swoje kompetencje pedagogiczne oraz rozwijać umiejętności dydaktyczne w nauczaniu języka angielskiego, niemieckiego, włoskiego lub hiszpańskiego. Program jest również skierowany do osób, które planują rozpoczęcie pracy jako nauczyciel języka obcego.
Program studiów został opracowany i będzie realizowany przez wykładowców posiadających doświadczenie w nauczaniu języka obcego oraz ekspertów w dziedzinie dydaktyki języków obcych. Wykładowcy posiadają również wiedzę z zakresu psychologii edukacyjnej, co pozwala na kompleksowe podejście do procesu nauczania i uczenia się języka obcego.
Absolwenci studiów podyplomowych „Przygotowanie pedagogiczno-metodyczne dla nauczycieli języka angielskiego/niemieckiego/włoskiego/hiszpańskiego” będą posiadać wiedzę i umiejętności pedagogiczne niezbędne do skutecznego nauczania języka obcego. Będą przygotowani do pracy z różnymi grupami wiekowymi, a także do wykorzystywania różnorodnych metod dydaktycznych, aby efektywnie przekazywać wiedzę językową swoim uczniom. Absolwenci będą także świadomi zagadnień psychologicznych związanych z procesem nauczania i uczenia się.
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy