Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od
nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w
Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z
rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Kierunek studiów Nauczanie techniki – przygotowanie do nauczania przedmiotu zapewnia studentom wszechstronną wiedzę i umiejętności potrzebne do pracy jako nauczyciel techniki. Program studiów składa się z zagadnień związanych z ergonomią, bezpieczeństwem i organizacją pracy, emisją głosu, historią sztuki współczesnej, filozofią, współczesnymi wydarzeniami kulturalnymi, kompozycją i zasadami perspektywy, wzornictwem przemysłowym, maszynami, wystawiennictwem, budową maszyn, elektroniką, elektrotechniką, oświetleniem, projektowaniem architektonicznym, projektowaniem graficznym, malarstwem, rysunkiem, rzeźbą, wiedzą z historii sztuki, architektury i designu, psychologią osiągnięć, dokumentacją architektoniczną, planowaniem pracy i ocenianiem w nauczaniu plastyki i techniki, rysunkiem technicznym, technikami poznawczymi oraz technologiami informacyjnymi i multimedialnymi w sztuce i dydaktyce.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem kierunku studiów Nauczanie techniki – przygotowanie do nauczania przedmiotu jest przygotowanie studentów do pracy jako nauczyciele techniki w szkołach. Program studiów ma na celu dostarczenie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu techniki, sztuki, wzornictwa, elektroniki, elektrotechniki, architektury, grafiki, rzeźby oraz innych dziedzin związanych z techniką, aby absolwenci mogli efektywnie pełnić rolę nauczyciela techniki w szkolnym środowisku edukacyjnym.
Kierunek studiów Nauczanie techniki – przygotowanie do nauczania przedmiotu jest skierowany do absolwentów studiów wyższych, którzy posiadają ukończone przygotowanie pedagogiczne. Studia są dedykowane osobom, które chcą zdobyć specjalistyczną wiedzę i umiejętności z zakresu nauczania techniki w szkołach. Program studiów umożliwia rozwinięcie kompetencji pedagogicznych oraz pogłębienie wiedzy z dziedziny techniki, sztuki, wzornictwa, elektroniki, elektrotechniki, architektury, grafiki, rzeźby, historii sztuki i innych dziedzin związanych z techniką.
Nauczyciele i wykładowcy na kierunku studiów Nauczanie techniki – przygotowanie do nauczania przedmiotu to doświadczeni praktycy, eksperci i specjaliści z dziedziny techniki, sztuki, wzornictwa, elektroniki, elektrotechniki, architektury, grafiki, rzeźby, historii sztuki, filozofii oraz pedagogiki. Zapewniają oni studentom najnowsze informacje z dziedziny techniki oraz dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi. Wykładowcy angażują studentów w interaktywne zajęcia, które umożliwiają zdobycie praktycznych umiejętności i rozwinięcie kreatywności w nauczaniu techniki.
Absolwent kierunku studiów Nauczanie techniki – przygotowanie do nauczania przedmiotu posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy jako nauczyciel techniki. Absolwent jest przygotowany do prowadzenia zajęć z techniki, projektowania, rysunku technicznego, budowy maszyn, elektroniki, elektrotechniki, architektury, grafiki, rzeźby oraz innych dziedzin związanych z techniką. Sylwetka absolwenta obejmuje również umiejętności planowania i organizacji zajęć, wykorzystania nowoczesnych metod i technologii w nauczaniu techniki, diagnozowania postępów uczniów oraz rozwijania ich zainteresowania techniką i sztuką.