Nabór TRWA cały rok! Zapisz się do nowej edycji lub dołącz do istniejącej grupy!
O kierunku
Cel studiów
Adresaci
Wykładowcy
Zagadnienia programowe
Sylwetka
absolwenta
Opłaty, dokumenty i informacje
Polecane przez słuchaczy
Zapisz się
Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Studia na kierunku Nauczanie matematyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych mają na celu przygotowanie studentów do nauczania matematyki na różnych etapach edukacyjnych. Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu wstępu do arytmetyki, algebry z elementami dydaktyki, analizy matematycznej, metodyki nauczania matematyki na wszystkich etapach edukacyjnych, elementów logiki i teorii mnogości, technologii informacyjnej w nauczaniu matematyki, geometrii, statystyki, kombinatoryki oraz rachunku prawdopodobieństwa z elementami dydaktyki.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów na kierunku Nauczanie matematyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych jest przygotowanie absolwentów do efektywnego nauczania matematyki na różnych etapach edukacyjnych. Studia mają na celu rozwinięcie wiedzy teoretycznej z zakresu matematyki, zdobycie umiejętności dydaktycznych oraz rozwinięcie kompetencji interpersonalnych niezbędnych do efektywnej pracy z uczniami. Absolwenci będą przygotowani do tworzenia inspirujących lekcji matematyki, diagnozowania i oceniania postępów uczniów oraz wspierania ich w rozwoju matematycznym.
Studia na kierunku Nauczanie matematyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych są przeznaczone dla osób zainteresowanych pracą jako nauczyciele matematyki na różnych etapach edukacyjnych. Adresatami studiów są osoby, które posiadają zainteresowanie matematyką, umiejętność logicznego myślenia oraz chęć przekazywania wiedzy matematycznej uczniom. Studia umożliwiają rozwinięcie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć dydaktycznych z matematyki, tworzenia inspirujących lekcji, diagnozowania umiejętności matematycznych uczniów oraz stosowania różnych metod nauczania matematyki.
Wykładowcy na kierunku Nauczanie matematyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych to doświadczeni praktycy, eksperci i specjaliści w dziedzinie matematyki oraz dydaktyki matematyki. Posiadają bogate doświadczenie pedagogiczne oraz praktyczną wiedzę na temat nauczania matematyki. Zapewniają wysoką jakość kształcenia, wspierają rozwój umiejętności dydaktycznych studentów oraz pomagają w zdobyciu praktycznych umiejętności potrzebnych do prowadzenia zajęć matematycznych.
Absolwent kierunku Nauczanie matematyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych będzie posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć dydaktycznych z matematyki. Będzie potrafił przygotować ciekawe i zrozumiałe lekcje matematyki, dostosować metody nauczania do potrzeb uczniów, diagnozować ich umiejętności matematyczne oraz stosować różnorodne narzędzia i technologie informacyjne w nauczaniu matematyki. Absolwent będzie również posiadał wiedzę z zakresu analizy matematycznej, algebry, geometrii, statystyki, kombinatoryki oraz rachunku prawdopodobieństwa.