Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Studia na kierunku Nauczanie Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej mają na celu przygotowanie studentów do nauczania gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu anatomii, fizjologii, pedagogiki, psychologii, biomechaniki, rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży, charakterystyki wad postawy ciała, metody badania i oceny postawy ciała, teoretycznych podstaw postępowania korekcyjnego, metodyki gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej oraz gier i zabaw ruchowych w profilaktyce wad postawy.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów na kierunku Nauczanie Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej jest przygotowanie studentów do profesjonalnej pracy jako nauczyciele gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Studia mają na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności w zakresie anatomii, fizjologii, pedagogiki, psychologii, biomechaniki, rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży oraz charakterystyki wad postawy ciała. Celem studiów jest również rozwinięcie umiejętności diagnozowania, badania i oceny postawy ciała, wykorzystywania teoretycznych podstaw postępowania korekcyjnego oraz prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej i stosowania gier i zabaw ruchowych w profilaktyce wad postawy.
Studia na kierunku Nauczanie Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej są przeznaczone dla osób zainteresowanych pracą jako nauczyciele gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Adresatami studiów są osoby, które posiadają zainteresowanie anatomią, fizjologią, pedagogiką, psychologią oraz chcą specjalizować się w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej. Studia umożliwiają rozwinięcie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć dydaktycznych z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej oraz przygotowują do stosowania różnych metod badania, diagnozowania i prowadzenia postępowania korekcyjnego w przypadku wad postawy ciała.
Wykłady i zajęcia praktyczne prowadzą doświadczeni praktycy, eksperci i specjaliści z zakresu anatomii, fizjologii, pedagogiki, psychologii, biomechaniki oraz gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Wykładowcy posiadają bogate doświadczenie w nauczaniu gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej i są zaangażowani w rozwój metodyczny przedmiotu. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia i praktycznych umiejętności nauczycielskich jest priorytetem kadry wykładowców, która składa się z wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie.
Absolwent kierunku Nauczanie Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej będzie posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć dydaktycznych z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Będzie potrafił diagnozować wady postawy ciała, stosować metody badania i oceny postawy ciała oraz wykorzystywać teoretyczne podstawy postępowania korekcyjnego. Absolwent będzie także posiadał umiejętności związane z prowadzeniem zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej oraz stosowaniem gier i zabaw ruchowych w profilaktyce wad postawy.