23.11, 24.11 - Biuro Rekrutacji czynne w godz. 9:00-17:00
Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Studia na kierunku Nauczanie Geografii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych mają na celu przygotowanie studentów do nauczania przedmiotu geografii. Program studiów obejmuje dydaktykę przedmiotów przyrodniczych, aktywizujące metody nauczania, diagnozę, kontrolę i ocenę wyników kształcenia w naukach przyrodniczych, technologię informacyjną o naukach przyrodniczych, metodykę nauczania geografii w szkole podstawowej oraz metodykę nauczania geografii w szkole ponadpodstawowej. Studenci zdobędą również wiedzę z zakresu metodyki krajoznawstwa i turystyki, kartografii, teledetekcji środowiska, podstaw geologii, geografii fizycznej Polski, geografii społeczno-ekonomicznej Polski, geografii regionalnej świata, współczesnych problemów społecznych, ekonomicznych i politycznych świata oraz kształtowania i ochrony środowiska.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów na kierunku Nauczanie Geografii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych jest przygotowanie studentów do profesjonalnej pracy jako nauczyciele przedmiotu geografii. Studia mają na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki przedmiotów przyrodniczych, aktywizujących metod nauczania, diagnozowania wyników kształcenia w naukach przyrodniczych oraz wykorzystania technologii informacyjnych o naukach przyrodniczych. Celem studiów jest również rozwinięcie umiejętności prowadzenia zajęć z geografii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, organizacji krajoznawstwa i turystyki, wykorzystywania kartografii i teledetekcji środowiska oraz rozwijania świadomości ekologicznej i umiejętności ochrony środowiska.
Studia na kierunku Nauczanie Geografii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych są przeznaczone dla osób zainteresowanych pracą jako nauczyciele przedmiotu geografii. Adresatami studiów są osoby, które posiadają zainteresowanie geografią, różnymi aspektami środowiska oraz pragną dzielić się tą wiedzą z uczniami. Studia umożliwiają rozwinięcie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć dydaktycznych z geografii oraz przygotowują do stosowania różnych aktywizujących metod nauczania, diagnozowania wyników kształcenia oraz wykorzystania technologii informacyjnych o naukach przyrodniczych.
Wykłady i zajęcia praktyczne prowadzą doświadczeni praktycy, eksperci i specjaliści z zakresu geografii, nauk przyrodniczych oraz dydaktyki. Wykładowcy posiadają bogate doświadczenie w nauczaniu geografii i są zaangażowani w rozwój metodyczny przedmiotu. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia i praktycznych umiejętności nauczycielskich jest priorytetem kadry wykładowców, która składa się z wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie.
Absolwent kierunku Nauczanie Geografii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych będzie posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć dydaktycznych z geografii. Będzie potrafił przekazywać podstawowe zagadnienia geografii, stosować aktywizujące metody nauczania, diagnozować wyniki kształcenia, organizować krajoznawstwo i turystykę, korzystać z technologii informacyjnych o naukach przyrodniczych oraz rozwijać świadomość ekologiczną i umiejętności ochrony środowiska. Absolwent będzie także posiadał umiejętności związane z wykorzystaniem kartografii i teledetekcji środowiska.
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy