Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Studia na kierunku Nauczanie Filozofii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych mają na celu przygotowanie studentów do nauczania przedmiotu filozofii. Program studiów obejmuje wprowadzenie do filozofii, podstawy dydaktyki, wybrane zagadnienia aksjologii i antropologii, filozofię nowych mediów, elementy metodologii nauki, metodykę analizy tekstu filozoficznego, historię filozofii, metafizykę, filozofię człowieka, podstawy bioetyki, dydaktykę nauczania filozofii oraz wybrane metody aktywizujące w nauczaniu filozofii.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów na kierunku Nauczanie Filozofii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych jest przygotowanie studentów do profesjonalnej pracy jako nauczyciele przedmiotu filozofii. Studia mają na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności w zakresie filozofii, dydaktyki filozofii, metodyki nauczania filozofii, analizy tekstów filozoficznych oraz stosowania różnych metod aktywizujących w nauczaniu filozofii. Celem studiów jest również rozwinięcie umiejętności indywidualizacji kształcenia i diagnozowania wyników kształcenia, aby umożliwić skuteczne nauczanie filozofii w różnych kontekstach edukacyjnych.
Studia na kierunku Nauczanie Filozofii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych są przeznaczone dla osób zainteresowanych pracą jako nauczyciel przedmiotu filozofii. Adresatami studiów są osoby, które posiadają zainteresowanie filozofią oraz pragną dzielić się tą wiedzą z uczniami. Studia umożliwiają rozwinięcie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć dydaktycznych z filozofii oraz przygotowują do stosowania różnych metod aktywizujących uczniów do samodzielnego myślenia i refleksji filozoficznej.
Wykładowcy na kierunku Nauczanie Filozofii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych są doświadczonymi nauczycielami, badaczami i specjalistami w dziedzinie filozofii. Posiadają bogate doświadczenie w nauczaniu filozofii oraz w prowadzeniu badań nad zagadnieniami filozoficznymi. Ich wiedza i umiejętności umożliwiają
Absolwent kierunku Nauczanie Filozofii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych będzie posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć dydaktycznych z filozofii. Będzie potrafił przedstawiać podstawowe zagadnienia filozoficzne, stosować różne metody aktywizujące uczniów do samodzielnej refleksji, analizować teksty filozoficzne, prowadzić dyskusje na tematy filozoficzne oraz oceniać i wspierać rozwój myślenia filozoficznego uczniów. Absolwent będzie także posiadał umiejętności związane z indywidualizacją kształcenia i diagnozowaniem wyników kształcenia.
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy