Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Studia „Integracja sensoryczna – Terapia i Diagnoza SI” mają na celu przygotowanie absolwentów do pracy w obszarze terapii i diagnozy zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci. Program studiów skupia się na zdobyciu wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej, neuropsychologii klinicznej, neurologicznych podstaw integracji sensorycznej oraz terapii neurorozwojowych i wspomagających. Studenci poznają klasyfikację zaburzeń przetwarzania sensorycznego, rozwój ruchowy dziecka oraz logopedyczne aspekty terapii integracji sensorycznej. Praktyczne umiejętności i warsztat pracy terapeuty SI są również istotnym elementem programu studiów.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów podyplomowych jest poznanie wiedzy i umiejętności w zakresie Integracji Sensorycznej, jej rozwoju i wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami Integracji Sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka.
Studia „Integracja sensoryczna – Terapia i Diagnoza SI” skierowane są do osób zainteresowanych pracą z dziećmi i terapią zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Adresatami studiów są zarówno osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę w obszarze terapii SI, jak i ci, którzy już posiadają doświadczenie w pracy z dziećmi i chcą poszerzyć swoje umiejętności i wiedzę w tym konkretnym obszarze. Studia są dedykowane terapeutom, pedagogom, logopedom oraz innym specjalistom pracującym z dziećmi z różnymi deficytami.
Wykładowcy na studiach „Integracja sensoryczna – Terapia i Diagnoza SI” to doświadczeni praktycy, eksperci i specjaliści z zakresu integracji sensorycznej oraz terapii zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Kadra dydaktyczna składa się zarówno z praktyków, którzy aktywnie działają w obszarze terapii SI, jak i z naukowców posiadających wiedzę teoretyczną i badawczą w tej dziedzinie. Wykładowcy posiadają szeroką wiedzę praktyczną i doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami oraz umiejętność przekazania tej wiedzy i doświadczenia studentom. Ich celem jest przekazanie aktualnej wiedzy, praktycznych umiejętności i technik terapeutycznych, a także wsparcie studentów w rozwoju ich kompetencji terapeutycznych.
Głównym celem studiów „Integracja sensoryczna – Terapia i Diagnoza SI” jest przygotowanie absolwentów do profesjonalnej pracy w obszarze terapii i diagnozy zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci. Studenci zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu neurologii dziecięcej, neuropsychologii klinicznej, terapii neurorozwojowych i wspomagających oraz innych aspektów związanych z integracją sensoryczną. Studia mają na celu rozwinięcie umiejętności diagnozowania, planowania i realizacji terapii, a także umożliwienie absolwentom prowadzenia efektywnych działań terapeutycznych i wspierających w pracy z dziećmi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy