Nabór TRWA cały rok! Zapisz się do nowej edycji lub dołącz do istniejącej grupy!
O kierunku
Cel studiów
Adresaci
Wykładowcy
Zagadnienia programowe
Sylwetka
absolwenta
Opłaty, dokumenty i informacje
Polecane przez słuchaczy
Zapisz się
Nowy przedmiot w szkołach już od 1 września 2025!
Studia na kierunku Edukacja zdrowotna mają na celu przygotować słuchaczy do nauczania
edukacji zdrowotnej w szkołach, a także zdobycia wiedzy praktycznej, potrzebnej w życiu
codziennym.
Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu psychologii rozwojowej, rozwoju
osobistego, fizjologii człowieka oraz organizacji edukacji zdrowotnej w szkole W planie
kształcenia zawarte są również takie tematy jak problemy zdrowotne współczesnego
społeczeństwa, profilaktyka zdrowia, ochrona zdrowia psychicznego, odżywianie, edukacja
seksualna i problematyka uzależnień.
Zdobycie wiedzy i umiejętności w tym zakresie pozwoli Ci na skuteczne kształtowanie
zdrowych nawyków u dzieci i młodzieży. Poznasz najnowsze teorie i metody pracy z
uczniami oraz nabędziesz umiejętności niezbędne do skutecznej komunikacji, budowania
relacji i wspierania rozwoju młodych ludzi. Nauczysz swoich podopiecznych radzić sobie ze
stresem, a sam uchronisz się przed wypaleniem zawodowym, a to dlatego, że studia
podyplomowe z zakresu edukacji zdrowotnej to doskonała okazja do rozwoju zarówno
zawodowego, jak i osobistego.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów „Edukacja zdrowotna” jest przygotowanie absolwentów do pracy jako
nauczyciele edukacji zdrowotnej, którzy posiadają wiedzę z zakresu problematyki zdrowotnej
i problematyki uzależnień, profilaktyki, odżywiania oraz edukacji seksualnej. Program
studiów ma na celu zdobycie wiedzy oraz rozwinięcie umiejętności przekazywania jej w
sposób ciekawy i angażujący dla uczniów, dostosowany do ich potrzeb oraz rozwijający ich
świadomość zdrowotną. Celem edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży jest także udzielanie
im pomocy w rozwijaniu umiejętności osobistych i społecznych sprzyjających dobremu
samopoczuciu i pozytywnej adaptacji do zadań i wyzwań codziennego życia, a także
przygotowaniu do uczestnictwa w działaniach na rzecz zdrowia i tworzenia zdrowego
środowiska w domu, szkole, miejscu pracy, społeczności lokalnej (edukacja zdrowotna jest
ważnym elementem edukacji obywatelskiej).
Studia „Edukacja zdrowotna” adresowane są do osób zainteresowanych pracą jako
nauczyciele edukacji zdrowotnej, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w
zakresie kształtowania zachowań prozdrowotnych wśród dzieci i młodzieży oraz kompetencji
wychowawczych potrzebnych do pracy z młodymi ludźmi. Program studiów skierowany jest
także do psychologów, pedagogów, dyrektorów szkół, a także wszystkich osób
zainteresowanych edukacją zdrowotną.
Wykłady i zajęcia praktyczne są prowadzone przez doświadczonych nauczycieli
akademickich, specjalistów w dziedzinie edukacji zdrowotnej. Wykładowcy posiadają bogate
doświadczenie zawodowe i są ekspertami w swoich dziedzinach. Dzięki temu słuchacze mają
możliwość zdobywania wiedzy od praktyków, którzy dzielą się swoją wiedzą i
doświadczeniem z uczestnikami studiów.
Zagadnienia programowe zostaną zamieszczone po udostępnieniu przez Ministerstwo podstawy programowej.
Absolwent studiów „Edukacja zdrowotna” posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy
jako nauczyciel edukacji zdrowotnej, który potrafi kształtować zachowania prozdrowotne
oraz poszerzać samoświadomość wśród uczniów. Absolwent posiada dogłębną wiedzę z
zakresu edukacji zdrowotnej oraz umiejętność przekazywania tej wiedzy w sposób ciekawy i
angażujący dla uczniów. Absolwent zdobywa wiedzę niezbędną do rozwijania u swoich
uczniów poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych ludzi oraz wzmacniania
poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości.