Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Studia Diagnoza, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu są skierowane do osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozy, edukacji i terapii osób z autyzmem. Program studiów koncentruje się na teoretycznych podstawach autystycznego spektrum zaburzeń, diagnozowaniu i ocenie funkcjonowania osób z autyzmem, metodach terapii, pracy z rodzinami dzieci autystycznych, tworzeniu programów edukacyjno-terapeutycznych, komunikacji wspomagającej i alternatywnej, diagnozie całościowych zaburzeń rozwoju oraz wielodyscyplinarnej diagnozie dziecka z autyzmem. Słuchacze zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także do wsparcia ich rozwoju i integracji społecznej.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów Diagnoza, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jest przygotowanie absolwentów do skutecznej pracy z osobami z autyzmem, diagnozowania ich potrzeb, opracowywania odpowiednich programów edukacyjno-terapeutycznych oraz prowadzenia terapii, która wspiera rozwój i integrację społeczną. Program studiów ma na celu:
Studia Diagnoza, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu są dedykowane osobom zainteresowanym pracą z osobami z autyzmem, w tym pedagogom, psychologom, terapeutom, pracownikom socjalnym oraz innym specjalistom zajmującym się diagnozą, edukacją i terapią osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Program studiów skierowany jest zarówno do osób posiadających już doświadczenie w obszarze autyzmu, jak i do tych, którzy chcą rozpocząć pracę w tej dziedzinie i zdobyć odpowiednie kwalifikacje.
Na studiach Diagnoza, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zajęcia prowadzone są przez doświadczonych wykładowców, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie autyzmu, pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, pracy socjalnej oraz innych dziedzin związanych z diagnozą, edukacją i terapią osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Wykładowcy są specjalistami w swojej dziedzinie, posiadają praktyczne doświadczenie w pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami, a także umiejętność przekazywania wiedzy i umiejętności w sposób przystępny i zrozumiały dla słuchaczy. Ich głównym celem jest przygotowanie słuchaczy do skutecznej pracy z osobami z autyzmem oraz wsparcie ich rozwoju i integracji społecznej.
Absolwent studiów Diagnoza, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu będzie posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnej diagnozy, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Sylwetka absolwenta obejmuje:
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy