Nabór TRWA cały rok! Zapisz się do nowej edycji lub dołącz do istniejącej grupy!
O kierunku
Cel studiów
Adresaci
Wykładowcy
Zagadnienia programowe
Sylwetka
absolwenta
Opłaty, dokumenty i informacje
Polecane przez słuchaczy
Zapisz się
Projekt przyszłego rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli nie oznacza dla obecnych nauczycieli utraty kwalifikacji. Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy od dnia 3 sierpnia 2019 roku nauczycielskie studia podyplomowe prowadzi zgodnie z rozporządzeniem, w którym określone zostały nowe standardy kształcenia nauczycieli.
Studia Diagnoza i terapia pedagogiczna są skierowane do osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy i umiejętności z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży z różnymi trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi. Program studiów koncentruje się na naukowych podstawach pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej, pracy socjalnej oraz podstawach prawnych udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Słuchacze zdobywają umiejętności diagnozowania pedagogicznego, terapii pedagogicznej oraz metodyki zajęć terapeutycznych dla dzieci z różnymi zaburzeniami i trudnościami rozwojowymi. Absolwenci tych studiów będą przygotowani do pracy jako specjaliści w dziedzinie diagnozy i terapii pedagogicznej, wspierając rozwój i edukację dzieci z specjalnymi potrzebami.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów Diagnoza i terapia pedagogiczna jest przygotowanie absolwentów do skutecznego diagnozowania i terapii dzieci i młodzieży z różnymi trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi. Program studiów ma na celu:
Studia Diagnoza i terapia pedagogiczna są dedykowane osobom zainteresowanym pracą z dziećmi i młodzieżą, które mają różnego rodzaju trudności rozwojowe i edukacyjne. Program studiów skierowany jest zarówno do osób związanych z edukacją, takich jak nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, jak również do pracowników socjalnych, terapeutów i innych specjalistów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej. Studia mogą być również odpowiednie dla osób zainteresowanych rozwojem zawodowym w obszarze pedagogiki specjalnej.
Na studiach Diagnoza i terapia pedagogiczna zajęcia prowadzone są przez doświadczonych wykładowców, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie pedagogiki specjalnej, psychologii, pracy socjalnej, prawodawstwa edukacyjnego oraz innych dziedzin związanych z diagnozą i terapią pedagogiczną. Wykładowcy są specjalistami w swojej dziedzinie, posiadają praktyczne doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz posiadają umiejętność przekazywania wiedzy i umiejętności w sposób przystępny i zrozumiały dla słuchaczy. Ich głównym celem jest przygotowanie słuchaczy do skutecznego diagnozowania i terapii, jak również rozwijanie umiejętności analitycznych i praktycznych niezbędnych w pracy z uczniami z różnymi trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Absolwent studiów Diagnoza i terapia pedagogiczna będzie posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego diagnozowania i terapii dzieci i młodzieży z różnymi trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi. Sylwetka absolwenta obejmuje: